fbpx

Økonomikonsulent 21/1398

Søknadsfrist: 30.09.2021
Arbeidsgiver: Økonomiavdelingen

Om stillingen:

Økonomiavdelingen har ansvar for regnskap, budsjett, økonomirapportering, oppfølging av tjenesteområdene i forbindelse med budsjett,

økonomistyring og rapportering, eiendomsskatt, innfordring, innkjøpssystem, fakturaflyt og fakturering.

Kommunen implementerte høsten 2020 en ny skybasert ERP løsning, og der Xledger Offentlig benyttes som lønns- og økonomisystem.

Økonomiavdelingen består pr i dag av 6,5 årsverk, økonomisjef og to team, Regnskap og innkjøp samt Analyse og økonomistyring.

Stillingen inngår i teamet Regnskap og innkjøp.

Arbeidsoppgaver:

  • Fakturering av faste oppdrag som kommunale avgifter, barnehage, SFO, husleie
  • Fakturering av behandlingsgebyr og annet av tilfeldig karakter
  • Systemadministrator for Ajour Innkjøp
  • Kontaktperson for felles innkjøpsordning – samordna innkjøp i Salten.
  • Systemadministrator for fakturering i Xledger
  • Innfordring av forfalte pengekrav, systemadministrator for egeninkassoverktøyet Kapital Kontroll
  • Bidra til etablering av rutiner innenfor økonomiområdet
  • Andre oppgaver ved avdelingen etter behov

Kvalifikasjoner:

  • ??Vi søker etter en medarbeider med økonomisk/administrativ utdanning med bachelorgrad. Lang relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan i spesielle tilfeller unnta kravet om bachelorgrad.
  • Relevant arbeidserfaring er ønskelig, gjerne fra regnskapsføring i offentlig sektor
  • Du har gode kunnskaper og ferdigheter innen IKT og bruk av digitale verktøy

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert og systematisk
  • Du er kompetent og nysgjerrig og tør å utfordre etablert praksis
  • Du er effektiv, løsningsorientert og har god arbeidskapasitet
  • Du er fleksibel og evner å stå på i tider med høyt arbeidspress
  • Du arbeider like godt i team som med selvstendige oppgaver
  • Du er serviceinnstilt, løsnings- og utviklingsorientert

Vi tilbyr:

  • En utfordrende hverdag hvor du opplever at du er nyttig og verdsettes
  • Spennende og utfordrende oppgaver i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning
  • Kommunes pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter sentrale avtaler

Annet:

  • Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel

Søk på stillingen

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.