fbpx

Ledige stillinger – Barnevernet – Barnevernskonsulent

Søknadsfrist: 27.06.2021
Arbeidsgiver: Hemnes kommune

Ledig stilling:

1 x 100% vikariat – f.o.m. 01.09.2021 – 01.09.2022
1x 100% vikariat – f.o.m. 15.09.2021 – 15.09.2022

Barneverntjenesten har i dag 6 årsverk, derav en barnevernleder, fire saksbehandler og en merkantil. Vi jobber etter
generalistmodellen. Det vil si at alle saksbehandlere jobber både med melding, undersøkelse og oppfølging av tiltak,
samt fosterhjemsoppfølging. Samtidig legges det til rette for spesialisering ut fra kompetanse/ interesse. Kontorsted er
Korgen der vi er samlokalisert med kommunens tjeneste for rus og psykiatri, familieveileder, helsestasjon og
legekontor

Hovedarbeidsområder:

  • Saksbehandling, oppfølging og råd- og veiledning etter Lov om barneverntjenester
  • Legge til rette for barns medvirkning
  • Stille som partsrepresentant i Fylkesnemnda og øvrige rettsinstanser
  • Ivareta familiens rettsikkerhet og påse at lovkrav overholdes
  • Oppfølging av akuttsaker
  • Tett samarbeid med familiene samt offentlige og private samarbeidspartnere

Vi søker:

Vi søker deg som ønsker og kan utgjøre en forskjell for barn og unge. Du har et stort hjerte og sterkt engasjement, og
du ønsker å legge til rette for at barn og unge i Hemnes får en trygg og god oppvekst.
Begge vikariatene er for et år fra nevnt dato.

Vi kan tilby:

  • En barneverntjeneste i utvikling.
  • Et godt arbeidsmiljø med spennende mennesker, mye erfaring og kompetanse.
  • En av de mest meningsfylte oppgaver i offentlig forvaltning.
  • Fokus på faglig utvikling og ny kunnskap.
  • Dedikerte og engasjerte kollegaer som trives godt sammen.
  • Fleksibel arbeidstid.

Kvalifikasjonskrav:

  • 3-årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog
  • Annen relevant utdanning kan vurderes
  • Erfaring fra arbeid med barn og familier
  • God kjennskap til barnevernloven og forvaltningsloven
  • God barnevernfaglig forståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Ønskelig med kjennskap til fagsystemet ACOS
  • Førerkort kl. B. og kan disponere privat bil i tjenesten

Personlige egenskaper:

  • Du utviser tydelighet, fleksibilitet, respekt og ydmykhet
  • Du har god forståelse av hva god brukermedvirkning innebærer
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, og utviser fleksibilitet og prioritering med tanke på arbeidsoppgaver
  • Erkjennelse av hvordan du påvirkes av sterke møter, høyt arbeidstempo og tidsfrister, og verktøy for å håndtere dette.
  • Menn oppfordres til å søke

Tilsettings- og lønnsvilkår:

  • politiattest ved tilsetting
  • lønn og arbeidstid etter gjeldende tariff og avtaleverk
  • medlemsskap i pensjonskassen KLP

Attester på praksis og utdanning tas med til intervju

Søknad sendes:

Elektronisk via kommunens hjemmeside www.hemnes.kommune.no

Ihht off.lovens §25-andre ledd gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlista.

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.