Org. nr: – Stillingsident: 4366561938 Presentasjon av stillingen:
Ved forvaltningsenheten i Nordland politidistrikt er det ledig en fast stilling som rådgiver(jurist). Forvaltningsenheten er stedsplassert i Mosjøen.
Forvaltningsenheten har i dag 12 ansatte. Våre arbeidsoppgaver er saksbehandling og kontrollvirksomhet innenfor flere ulike fagområder, herunder førerkort og kjøreseddel, våpen, pass og ID-kort, hund, vaktvirksomhet og brukthandel. Forvaltningsenheten skal bidra til å styrke arbeidet med å forebygge kriminalitet og ulykker/uønskede hendelser. Vi søker deg som ønsker å jobbe med politiets forvaltningsmessige gjøremål, og bidra til å ivareta forvaltningsenhetens rolle i politiets viktige samfunnsoppdrag.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling innenfor fagområdene førerkort og kjøreseddel, våpen, samt pass og ID-kort, herunder søknadsbehandling samt klagesaksbehandling
- Fagansvar og kvalitetskontroller
- Bistå med høringsuttalelser
- Jobbe forebyggende gjennom forvaltning
- Veilede etter forvaltningslovens regler
- Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap
- Erfaring fra saksbehandling av politiets forvaltningsmessige gjøremål eller annen relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt
- Personlige egenskaper og samarbeidsevner vil bli vektlagt
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Resultatorientert
- Strukturert, nøyaktig og evne til prioritering
- Selvstendighet og god vurderingsevne
- God arbeidskapasitet og beslutningsdyktig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner
- Gjenspeile politiets verdier som respekt, modig, helhetsorientert og tett på
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver (SKO 1434) fra kr. 482 200 til kr 555 800 brutto pr. år.
- Endelig lønnsinnplassering foretas på bakgrunn av erfaring og kvalifikasjoner hos den som ansettes.
- Ved særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons — og forsikringsordninger(se https://www.spk.no/ for mer info)
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksibel arbeidstid med mulighet for trening i arbeidstiden
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Simone Reinfjell Kristiansen, Seksjonsleder forvaltningsenheten, 40411488, Simone.Kristiansen@politiet.no
Arbeidssted
Skjervgata 41
8656 Mosjøen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nordland politidistrikt
Referansenr.:4366561938
Stillingsprosent: 100%
Fast stilling
Søknadsfrist: 22.04.2021