fbpx

HR-rådgiver i 100 % stilling

Søknadsfrist: 12.12.2021
Arbeidsgiver: Alstahaug kommune Stab/Støtte

Har du lyst på en sentral og utfordrende rolle innen lederstøtte og medarbeideroppfølging? Da kan vi tilby muligheten for å jobbe sammen med engasjerte og dyktige kollegaer i et faglig sterkt miljø. Stillingen er plassert direkte under HR-Sjef og vil samarbeide tett med alle lederne i hele kommunen. På enheten har vi 11 stillinger som håndterer HR, lønn, arkiv og kommunikasjon.

 

Du er:

  • selvstendig, uredd og stabil
  • god på samarbeid
  • god på kommunikasjon og har evnen til å se saker fra ulike perspektiver
  • tydelig, ryddig og stukturert
  • fleksibel og har evnen til å tilpasse deg nye arbeidsoppgaver
  • positivt innstilt
  • samarbeidsvillig og liker samhandling med andre

Du liker hektiske perioder med oppgavegjennomføring innenfor gitte rammer og frister

 

Arbeidsoppgaver

  • Personaloppfølging
  • Ansvar for rekrutering og personalforvaltning
  • Rådgi, veilede og saksbehandle innen lov og avtaleverk
  • Reglementsrevidering
  • Sykefraværsoppfølging
  • Veiledning, oppfølging og samarbeid i forhold til de ansattes rettigheter i KLP, STP og NAV
  • Oppfølging og veiledning av kommunens digitale systemer som blant annet Visma, KS- læring, Compilo og EasyCruit
  • Oppfølging og kontroll av refusjonskrav av sykepenger m.m. i tett samarbeid med ledere og NAV
  • Lønnsarbeid med oppfølging overfor arbeidstakere, fagforeninger, Nav mv.
  • Ajourhold av lønnssystem, og oppfølging av bestemmelser i tariffavtale, lokale avtaler

Andre arbeidsoppgaver kan bli tilagt stillingen

 

 Vi kan tilby

Allsidige oppgaver og arbeidsområderGodt arbeidsmiljø med høy kompetanseMuligheter for selvstendige arbeidsoppgaver og faglig utviklingSpennende og innovativ kommune som jobber systematisk for nye og smarte løsninger

 

Krav til kompetanse

Bachelor eller tilsvarende innen HR, administrasjon og/eller økonomiLang erfaring innen feltet kan kompensere for utdanningskravetInnsikt i sentralt lovverk og regelverk innen fagområdetErfaring med personalarbeidErfaring i offentlig saksbehandlingGod digital kompetanseGod norsk skriftlig og muntlig framstillingsevneGod teknisk ferdigheter i digital bruk av elektroniske systemer 

Andre opplysninger

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning. Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den,  må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres. Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse. Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager.

Link til søknadsskjema: Send søknad

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.