fbpx

Fagkoordinator hjelpemidler

Søknadsfrist: 29.08.2021
Arbeidsgiver: Arbeid og ytelser Fauske, NAV

Org. nr: – Stillingsident: 4413585455 Presentasjon av stillingen:
NAV Arbeid og ytelser Fauske har avdelinger i Fauske og Mosjøen med til sammen 107 ansatte. Ved vår hovedavdeling på Fauske behandler ytelsene dagpenger og sykepenger. Vår avdeling i Mosjøen behandler saker knyttet til hjelpemiddelområdet.

Vi har ledig stilling som fagkoordinator på fagområdet hjelpemidler ved vår avdeling i Mosjøen.
NAV er i stadig endring og det må påregnes at både arbeidsoppgaver og arbeidssted kan bli endret.

NAV Arbeid og ytelser har store ambisjoner om å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme virksomhetsstrategiens ambisjon om pålitelig forvaltning. Fagkoordinatorrollen vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsledere, samt arbeide med å sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem
  • Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til fagområdet både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket
  • Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
  • Delta i arbeidsgrupper og utredninger i eget resultatområde og i direktoratet
  • Følge opp kvalitetsundersøkelser og kvalitetsrapporter
  • Være pådriver for videreutvikling av for eksempel saksbehandlingsstandarder, regelverk og nøkkelkontroller
  • Delta i faglige nettverk av fagkoordinatorer
  • Saksbehandling (anslagsvis ca. 40-50 % av stillingen)

Kvalifikasjoner

  • Fullført utdanning tilsvarende Bachelor.
  • Særlig relevant ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Svært god ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig kompetanse
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Erfaring i presentasjon for større og mindre forsamlinger

Personlige egenskaper

  • Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang
  • Gode pedagogiske evner og god på formidling
  • Være en løsningsdyktig bidragsyter som bidrar til at avdelingsleder får et godt faglig grunnlag for å kunne prioritere de riktige sakene
  • Strukturert, selvstendig og fleksibel
  • Bidra positivt inn i arbeidsmiljøe

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Faglig utvikling i en organisasjon i endring
  • Stillingen lønnes som rådgiver kode 1434, eller seniorrådgiver kode 1364 for søkere som oppfyller alle kvalifikasjonene, lønnstrinn 54 – 64 (kr. 491.200 – 583.500)
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)

Kontaktinformasjon

Tove Hermansen, avd,leder, 99791663
Beate Setså Borge, avd.dir, 99741205

Arbeidssted

Kulstadbakken 15
8665 Mosjøen

Søk på stillingen:Klikk her

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:NAV

Referansenr.:4413585455
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.08.2021

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.