fbpx

100% fast stilling som arkivmedarbeider

Søknadsfrist: 24.06.2021
Arbeidsgiver: Brønnøy kommune

Om stillingen

Brønnøy kommune har et fullelektronisk sentralarkiv med tre faste stillinger. Avdelingens hovedoppgave er å sikre kommunens arkiv iht. gjeldende regelverk. Vi jobber blant annet med dokumenthåndtering, kvalitetssikring, bevaring og tilgjengeliggjøring av dokumentasjon, samt opplæring av kommunens ansatte i sak/arkivsystemet.

Kommunen bruker i dag ePhorte som sak/arkivsystem, men oppgraderer til Elements i løpet av høsten. Det forventes at denne stillingen kan bistå arkivleder i den prosessen.

Arbeidsoppgaver

  • Daglige driftsoppgaver som posthåndtering, skanning, journalføring og kvalitetssikring i elektronisk sak/arkivsystem
  • Veiledning og brukerstøtte knyttet til kommunens sak/arkivsystem, inkludert kursing av ledere/saksbehandlere
  • Delta i avdelingens øvrige oppgaver ved behov

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innen arkiv eller relevant erfaring fra arkivarbeid
  • Erfaring med elektroniske sak/arkivsystemer
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Gode ferdigheter i bruk av IKT-verktøy
  • Kjennskap til relevant lovverk

 

Personlige egenskaper

  • Positiv, vennlig og imøtekommende
  • Nøyaktig, systematisk og kvalitetsbevisst
  • Løsningsorientert
  • Samarbeidsevne
  • Utadvent
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Mulighet for faglige oppdateringer gjennom deltagelse på kurs og konferanser
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • En utviklingsorientert organisasjon
  • Brønnøy kommune er en IA-bedrift

Spørsmål om stillingen

  • Arkivleder Helene Berg Steensen, tlf.: 75 01 20 06
  • Rådgiver Janne Alexandersen, tlf.: 75 01 20 42

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B1. (eller nivå B2 ved et universitet)

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte.

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.