Namsfogden i Nordland ble etablert 01.01.2021 og er inndelt i tre avsnitt, Helgeland/Rana, Salten og Lofoten/Ofoten og Vesterålen.
Namsmyndigheten har en viktig rolle som garantist for et velfungerende kredittmarked. Arbeidsoppgaver og oppgaveløsningen er under kontinuerlig utvikling for å sikre god ivaretakelse av samfunnsoppdraget. Ved Mo i Rana politistasjon er det ledig et vikariat på et år som saksbehandler for sivile rettspleieoppgaver-, pass og nasjonale ID-kort.
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Mottak og behandling av søknader om pass og nasjonale ID-kort
- Publikumsbetjening/skranke
- Registrering og behandling av post
- Eventuelt andre oppgaver etter avsnittsleders bestemmelse
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
- Utdannelse på diplom-/bachelornivå. Relevant yrkeserfaring/praksis kan kompensere for utdanningskravet
- God norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Gode IT-kunnskaper
Ønskede
- Kjennskap til politiets forvaltningsmessige oppgaver
- Kjennskap til politiets sivil rettspleieoppgaver
- Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling
- Beherske engelsk muntlig
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner
- Pålitelig og ansvarsbevisst
- Strukturert med god evne til å veksle mellom ulike oppgaver
- Trives med høyt tempo og klare målsetninger for arbeidsdagen
- Løsningsorientert og beslutningsdyktig
- Økonomisk vederheftig
- Etterleve politiets medarbeiderplattform
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform.
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som førstekonsulent, stillingskode 1408, ltr. 50-55 fra kr. 461 300,- til 499 500,- brutto pr. år. Endelig lønnsinnplassering foretas på bakgrunn av erfaring og kvalifikasjoner hos den som ansettes
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid med mulighet for trening i arbeidstiden
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Marie Sjåvik, Avsnittsleder, 41211022
Arbeidssted
Midtre gate 9
8624 Mo i Rana
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nordland politidistrikt
Referansenr.:4521238071
Stillingsprosent: 100%
Vikar
Søknadsfrist: 29.05.2022