fbpx

Rådgiver

Søknadsfrist: 11.04.2023
Arbeidsgiver: PPT, Meløy kommune

Er du vår nye pp-rådgiver?

Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) har ledig en 100 % fast stilling som rådgiver. Vi har våre kontorer på kommunesenteret Ørnes, og er samlokalisert med helsestasjon, familieveileder og kommunepsykolog. Det er 7 ansatte ved vårt kontor. Vi søker nå etter en ny medarbeider.
Som rådgivere i PPT skal vi bidra til at barn og unge får de beste forutsetninger for utvikling. PPT sitt mandat er forankret i opplæringslovens § 5-6 og Barnehagelovens § 33. PPT er kommunens sakkyndige instans når det gjelder spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning. Tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det. PPT skal bistå barnehager og skoler på systemnivå og i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling. PPT skal gi råd og veiledning til ansatte og foresatte, samt delta i tverrfaglig samarbeid.

Arbeidsoppgaver

  • Sakkyndighetsarbeid etter Barnehageloven og Opplæringslova
  • Systemarbeid med søkelys på forebygging og inkludering
  • Styrke barnehagens og skolens handlingskompetanse slik at de kan iverksette tidlig innsats
  • Rådgivning og veiledning til skole, barnehage og foresatte på individ- og systemnivå
  • Samarbeide med øvrige tjenester rundt barnet, som spesialisthelsetjenester og kompetansesentre

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på mastergradsnivå innenfor pedagogikk, spesialpedagogikk eller psykologi
  • Erfaring fra undervisning/direkte arbeid med barn og unge
  • Evne til å jobbe kunnskapsbasert
  • Kompetanse i å veilede i skoler og barnehager
  • God kjennskap til lovverk
  • Det er en fordel at søker har test- og utredningskompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Sertifikat klasse B er nødvendig, da stillinga medfører kjøring
  • Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT.
  • Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1.

Personlige egenskaper

  • Du er positiv, initiativrik og løsningsorientert
  • Du liker å samarbeide i team
  • Du har god relasjonskompetanse
  • Du bidrar aktivt til trivsel og et godt arbeidsmiljø
  • Du er utviklingsorientert
  • Du har god arbeidskapasitet
  • Du har god evne til selvstendig og strukturert arbeid
  • Du har vilje til å sette deg inn i digitale verktøy og systemer
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver med både ansvar og utfordringer
  • Gode kollegaer i et godt tverrfaglig fagmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Støtte til videreutdanning og spesialisering for fast ansatte etter retningslinjer og kommunens behov
  • Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn i henhold til tariffavtale.
     
    Generell informasjon
    Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden kan bli etterspurt. Søkere med utdannelse fra andre land enn Norge må fremlegge godkjenning av sin utdannelse fra www.NOKUT.no inklusivt vitnemål på engelsk eller norsk. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1.

    Tiltredelse etter avtale. Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder. Aktuelle søkere vil bli innkalt inn til intervju. Referansesjekk kan foretas i forkant av intervju.

    Vi gjør oppmerksom på at det blir krevd politiattest, jfr. Opplæringslova og barnehagelova ved arbeid og opphold i områder for skole og barnehager.

    Søknad
    Søknad med CV og kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk via vår elektroniske søkeportal Webcruiter. All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.
    Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Om søknaden ønskes unntatt offentlighet, må dette grunngis. Dersom kommunen ikke tar forespørselen til følge vil søkeren bli varslet om dette før offentliggjøring av søkerliste, for da eventuelt å kunne trekke søknaden. 
    Mer informasjon om Meløy kommunes organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på https://www.meloy.kommune.no/
     

Kontaktinformasjon

Line Mentzoni Maruhn, Avdelingsleder PPT, 47616120, marlin@meloy.kommune.no
Mona Mork, Kommunalsjef Oppvekst, 40879601, mona.mork@meloy.kommune.no

Arbeidssted

Chr. Tidemanns vei 20
8150 Ørnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Meløy kommune

Referansenr.: 4636597533
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.04.2023

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.