fbpx

Rådgiver vegutredning

Søknadsfrist: 3.07.2022
Arbeidsgiver: Nordland fylkeskommune

Avdeling Transport og infrastruktur har nå ledig to 100% faste stillinger som Rådgiver vegutbygging.
Arbeidsoppgavene er krevende og allsidige, og kan ha stor oppmerksomhet fra offentligheten. I forslag til Regional Transportplan ligger det store prosjekt framover som utredning av fastlandsforbindelse Herøy/dønna, rassikring Glombergan, ombygging  Bustneslia og elektrifisering av fergene. Du vil arbeide på et strategisk og analytisk nivå, og vi søker deg som har evne til å forstå kompleksiteten i blant annet ulike trafikkanalyser, arealplaner og utredninger, for så å bruke kunnskapen til rådgivning til politisk og administrativ ledelse.  Det vil være kvalitetssikring av utredninger utført av eksterne, samt ledelse og deltakelse i utredninger/analyser i regi av Nfk. Kunnskap om finansieringsløsninger kan også være aktuelt.

Har du erfaring innen areal- og transportplanlegging og mobilitet? Ønsker du å bruke din kunnskap i skjæringspunktet mellom fag og politikk? I så fall er dette en unik mulighet for deg! Sammen med et tverrfaglig og kompetent miljø vil du kunne utføre meningsfylt arbeid og bidra til utvikling av Nordlandssamfunnet.
 

Stillingens ansvars- og fagområde: 

  • Forberede politiske saker til fylkesråd og fylkesting – primært innenfor fagområdet veg, men også i tilknytning til fergeavløsningsprosjekt og elektrifisering av fergesamband.
  • Bidra/lede og kvalitetssikre innen fagfeltet vegutredninger.
  • Strategisk og faglig rådgivning 
  • Bistå politisk ledelse med ulike former for faglig underlag til bruk i dialog med fylkesråd, øvrige forvaltningsnivåer, media, næringsliv, etc.
     

Utdanning og erfaring:  

  • Kompetanse og erfaring fra transport og trafikkplanlegging
  • Kunnskap om, og erfaring fra, offentlig forvaltning og politiske beslutningsprosesser
  • Relevant utdanning på mastergradsnivå fortrinnsvis innen veg- og arealplanlegging. Omfattende relevant realkompetanse og lavere grads utdanning kan i særskilte tilfeller kompensere for manglende formalkompetanse. 
     

Personlige egenskaper: 

  • Analytisk og evner å tenke helhetlig
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God vurderingsevne, gode samarbeidsevner og høy arbeidskapasitet
  • Sterkt samfunnsengasjement og interesse for transport- og arealplanlegging og byutvikling
     

Sentrale nettsider og dokumenter: 

Som ansatt hos oss får du: 

  • Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø 
  • En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet 
  • Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale  
  • Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår 

Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju. 

Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden. 

 

 

Vi ønsker deg velkommen som søker! 

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.