fbpx

Prosjektleder eiendomsskatt

Søknadsfrist: 2.04.2023
Arbeidsgiver: Økonomi, Meløy kommune

Meløy kommune har ledig 100 % stilling som prosjektleder med ansvar for innføring av
eiendomsskatt i hele kommunen. Stillingen omfatter alle oppgaver knyttet til
arbeidet med innføring av eiendomsskatt i hele kommunen. Stillingen er
tidsbegrenset til 1 år.

Eiendomsskattekontoret inngår i tjenesteområdet for økonomi i Meløy kommune, som består av regnskap-
og innkjøpsteamet, analyse- og økonomistyringsteamet og eiendomsskattekontoret.

Arbeidsoppgaver

  • Prosjektlederansvar for innføring av eiendomsskatt i kommunen, herunder saksbehandling/forvaltning og oppfølging av besiktigere
  • Superbruker i fagprogrammet KOMTEK eiendomsskatt
  • Utarbeide forslag til retningslinjer for taksering i Meløy kommune
  • Sette seg inn i lover og retningslinjer innenfor eiendomsskatteområdet
  • Kommunikasjon om eiendomsskatt på kommunens hjemmeside
  • Sekretær for sakkyndig nemnd og klagenemnd
  • Førstelinjetjeneste for henvendelser om eiendomsskatt
  • Klagebehandling
  • Løpende oppdatering av grunnlaget for eiendomsskatten
  • Klargjøring for fastsetting av ny takst for de enkelte eiendommer
  • Bistå økonomi med fakturering og retting av fakturagrunnlag
  • Samarbeid med andre enheter i kommunen, slik som oppmåling og byggesak.
  • Prosjektleder må påregne å besikte noen eiendommer selv

Kvalifikasjoner

  • Relevant 3-årig høgskoleutdanning, men annen relevant utdanning, solid praksis og personlig egnethet kan erstatte kravet om høgskoleutdanning
  • Tilleggsutdanning i taksering, jus, saksbehandling, økonomi, eiendomsmegling og lignende vil bli vektlagt.
  • Det kreves god ikt-kompetanse
  • Erfaring på følgende områder vil bli vektlagt: fagsystemer, arbeid med eiendomsskatt, saksbehandling i offentlig sektor
  • Det er ønskelig med erfaring innen lovverk som: forvaltningsloven, offentleglova, plan og bygningsloven, eiendomsskatteloven. Samt erfaring med eiendomsforvaltning og forståelse/interesse for bygnings teknikk, byggetegninger og matrikkel.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Vi ønsker en person som har evne og vilje til samarbeid, er serviceinnstilt og har evne til å gi god kundebehandling, samt være nøyaktig og handlekraftig.
  • Ha evne og interesse for å lede prosjektet framover innen gitte frister.

Vi tilbyr

  • Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig miljø.
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • En arbeidsplass med godt arbeidsmiljø der de ansatte har stor frihet til å påvirke sin egen arbeidsdag.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjonsordning i KLP.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Vi er behjelpelig med å skaffe barnehageplass ved behov

Annet

  • Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel

Kontaktinformasjon

Marianne Stranden, Kommunalsjef økonomi, 47010818

Arbeidssted

Gammelveien 5
8150 Ørnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Meløy kommune

Referansenr.: 4635962530
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 02.04.2023

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.