Meløy kommune har ledig 100 % stilling som prosjektleder med ansvar for innføring av
eiendomsskatt i hele kommunen. Stillingen omfatter alle oppgaver knyttet til
arbeidet med innføring av eiendomsskatt i hele kommunen. Stillingen er
tidsbegrenset til 1 år.
Eiendomsskattekontoret inngår i tjenesteområdet for økonomi i Meløy kommune, som består av regnskap-
og innkjøpsteamet, analyse- og økonomistyringsteamet og eiendomsskattekontoret.
Arbeidsoppgaver
- Prosjektlederansvar for innføring av eiendomsskatt i kommunen, herunder saksbehandling/forvaltning og oppfølging av besiktigere
- Superbruker i fagprogrammet KOMTEK eiendomsskatt
- Utarbeide forslag til retningslinjer for taksering i Meløy kommune
- Sette seg inn i lover og retningslinjer innenfor eiendomsskatteområdet
- Kommunikasjon om eiendomsskatt på kommunens hjemmeside
- Sekretær for sakkyndig nemnd og klagenemnd
- Førstelinjetjeneste for henvendelser om eiendomsskatt
- Klagebehandling
- Løpende oppdatering av grunnlaget for eiendomsskatten
- Klargjøring for fastsetting av ny takst for de enkelte eiendommer
- Bistå økonomi med fakturering og retting av fakturagrunnlag
- Samarbeid med andre enheter i kommunen, slik som oppmåling og byggesak.
- Prosjektleder må påregne å besikte noen eiendommer selv
Kvalifikasjoner
- Relevant 3-årig høgskoleutdanning, men annen relevant utdanning, solid praksis og personlig egnethet kan erstatte kravet om høgskoleutdanning
- Tilleggsutdanning i taksering, jus, saksbehandling, økonomi, eiendomsmegling og lignende vil bli vektlagt.
- Det kreves god ikt-kompetanse
- Erfaring på følgende områder vil bli vektlagt: fagsystemer, arbeid med eiendomsskatt, saksbehandling i offentlig sektor
- Det er ønskelig med erfaring innen lovverk som: forvaltningsloven, offentleglova, plan og bygningsloven, eiendomsskatteloven. Samt erfaring med eiendomsforvaltning og forståelse/interesse for bygnings teknikk, byggetegninger og matrikkel.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Vi ønsker en person som har evne og vilje til samarbeid, er serviceinnstilt og har evne til å gi god kundebehandling, samt være nøyaktig og handlekraftig.
- Ha evne og interesse for å lede prosjektet framover innen gitte frister.
Vi tilbyr
- Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig miljø.
- Gode muligheter for faglig utvikling.
- En arbeidsplass med godt arbeidsmiljø der de ansatte har stor frihet til å påvirke sin egen arbeidsdag.
- Lønn etter avtale.
- God pensjonsordning i KLP.
- Fleksibel arbeidstid.
- Vi er behjelpelig med å skaffe barnehageplass ved behov
Annet
- Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
Kontaktinformasjon
Marianne Stranden, Kommunalsjef økonomi, 47010818
Arbeidssted
Gammelveien 5
8150 Ørnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Referansenr.: 4635962530
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 02.04.2023