fbpx

Prosjekteringsleder

Søknadsfrist: 4.09.2022
Arbeidsgiver: Nordland fylkeskommune

Vil du bidra til å utvikle vegene i Nordland?

Vi søker dyktig prosjekteringsleder og vi ønsker å ha deg med på vårt lag. 
I seksjonen for vegutbygging ønsker vi å ansette en prosjekteringsledere i 100% fast stilling. Vi ser etter deg som har kompetanse og kapasitet til å bistå i vegutbyggingsprosjekter i Nordland. Som prosjekteringsleder får du hovedansvaret for å leder prosjekteringsarbeid/byggeplan som pågår i prosjektet. Du vi også ha det daglige ansvaret for å lede og styre prosjekteringsprosessen, samt sørge for at prosjekteringen blir ferdigstilt for utlysning og gjennomføring. Vi som jobber ved Seksjon for vegutbygging består av 25 medarbeidere, hvor du blir en del av et sterkt og hyggelig fagmiljø som jobber med å finne de beste løsningene sammen.  
 

 

Stillingens ansvars- og fagområde: 

  • Medvirke til utarbeidelse av nødvendig styringsdokumenter som prosjektbestilling og prosjektstyringsdokument
  • Sørge for at fremdriftsplan og kvalitetsplan utarbeides, herunder også SHA- og YM- plan
  • Ansvar for at det utarbeides konkurransegrunnlag for eventuell kontrahering av konsulent
  • Ansvar for at det utarbeides konkurransegrunnlag for valgte entrepriseform, eventuelt også selv produsere hele eller deler konkurransegrunnlaget
  • Styre prosjektering i tråd med prosjektbestilling, kontrakt og styringsdokumenter godkjent av prosjekteier
  • Sikre at prosjektet organiseres og bemannes med nødvendig tverrfaglighet og fagkompetanse
  • Støtte prosjektleder i prosjektstyringen, styre prosjekteringen i prosjektet innenfor angitt økonomiske rammer og gjeldende fremdriftsplan
  • Kontinuerlig måle utført arbeid opp mot planlagt arbeid, og iverksette tiltak for å sikre prosjektets måloppnåelse
  • Rapportere til prosjektleder og eventuelt bistå byggeleder etter behov
     

 

Utdanning og erfaring:  

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole, minimum tre år. Relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kompensere for utdanningskravet
  • Det er ønskelig med erfaring fra samferdselsbransjen
  • Det er en fordel med god erfaring innen prosjekteringsledelse og kompetanse innen relevant planfag
  • Kjennskap til prosjektverktøy brukt i bransjen er forventet
  • Det er ønskelig med erfaring fra anleggsvirksomhet
     

 

Personlige egenskaper: 

  • Kommunisere og samhandle godt, se løsninger, evne å vise handlingskraft gjennom faglig styrke
  • Fremtidsrettet, jobbe målrettet, opptre imøtekommende, ha omtanke for omgivelsene og være tilgjengelig
  • Ha orden og struktur i arbeidet
  • Det må påberegnes noe reise

 

Sentrale nettsider og dokumenter: 

 

Som ansatt hos oss får du: 

  • Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø 
  • En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet 
  • Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale  
  • Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår 

 

Søk stillingen:

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju. 

Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden. 

 

 

Vi ønsker deg velkommen som søker! 

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.