fbpx

Økonmisjef

Søknadsfrist: 24.06.2022
Arbeidsgiver: Grane kommune

Økonomisjefen skal være en god støtte og rådgiver for kommunens tjenesteapparat og en aktiv pådriver for helhetstenking og utvikling av kommunen.

Organisasjonen er i kontinuerlig utvikling, og har stort fokus på fleksibilitet og tverrfaglig samarbeid. Oppgavene må til enhver tid kunne justeres i forhold til kommunens behov.

Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team.

Den vi søker må kunne kommunisere godt med ulike typer mennesker og medvirke til samhandling på tvers i organisasjonen. Personlig egnethet vil ha avgjørende betydning.


Arbeidsoppgaver:

  • Faglig ansvar for kommunens overordnede økonomistyring og finansforvaltning
  • Ansvarlig for økonomiplan, årsbudsjett, regnskap, årsmelding og økonomirapportering
  • Bistå kommunedirektøren og de tjenesteytende enhetene innen økonomiområdet
  • Systemansvarlig for kommunens økonomisystem
  • Lede og utvikle de funksjonene som ligger til stillingens ansvarsområde
  • Endringer i arbeids- og ansvarsoppgaver justeres etter kommunens behov


Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
  • Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, fortrinnsvis fra kommunal virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper, deriblant økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor


Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Evne til å jobbe selvstendig og tverrfaglig
  • Strukturert og nøyaktig
     

Grane kommune tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Utfordrende og spennende fagmiljø med gode utviklingsmuligheter.
  • Faglig og positivt arbeidsmiljø med dyktige medarbeidere.
  • Barnehageplass ved behov.


Tilsettings- og lønnsvilkår:

  • Tilsettings- og lønnsvilkår i henhold til enhver tids gjeldende lover, regler og reglement, herunder medlemskap i kommunal pensjonsordning med 2 % pensjonstrekk.
  • Lønn etter avtale/kvalifikasjoner.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Kommunedirektør Anne-Kristin Solheim, 91570203 eller personalsjef Anita N. Mellingen, 90095073.
Vi imøteser henvendelser som kan danne grunnlag for en uforpliktende samtale om stillingen.
 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.
 

Benytt vårt elektroniske søknadsskjema for å søke på stilling i Grane kommune

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.