fbpx

Ledig stilling som plan- og byggesaksbehandler

Søknadsfrist: 10.01.2023
Arbeidsgiver: Alstahaug kommune Samfunnsutvikling

Alstahaug kommune har ledig stilling som plan- og byggesaksbehandler ved enhet for Plan, landbruk og miljø.

Vi har ledig følgende stilling for snarlig tiltredelse:

  • 100 % fast stilling som plan- og byggesaksbehandler  

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med interessante, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
  • Gode utviklings- og påvirkningsmuligheter
  • God opplæring og nødvendig kursing
  • Godt samarbeids- og arbeidsmiljø
  • Ansettelse på kommunale vilkår, inkludert fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, lønn etter avtale

Innhold i stillingen

  • Saksbehandling etter plan- og bygningsloven, herunder tilsyn
  • Bistå ved utarbeiding av kommuneplaner, kommunedelplaner og reguleringsplaner
  • Veiledning av tiltakshavere
  • Skrive saksframlegg til politisk behandling
  • Bidra inn i arbeidet med prosjekter
  • Andre oppgaver innenfor avdelingen sine ansvarsområder, blant annet matrikkelføring og seksjonering.

Krav og ønsker til deg

Formelle kvalifikasjonskrav:

  • Relevant utdanning på høyskole/universitets nivå (diplom/bachelor/mastergrad).
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Kjennskap til saksbehandling i plan- og byggeprosesser
  • Kjennskap til relevant dataverktøy inkl. digital kart, matrikkel og GIS
  • Det er påkrevd med førerkort klasse B.

 

Ønsket kompetanse:

  • Relevant erfaring fra kommunal saksbehandling og forvaltning
  • Gode kunnskaper i plan- og bygningsloven og øvrig lovverk knyttet til fagområdene. Faglig engasjement.
  • God fremstillingsevne skriftlig og muntlig på norsk
  • God forståelse for politiske prosesser
  • Det er en fordel om du har kjennskap til GIS

Personlige egenskaper:

  • Ansvarsbevisst og serviceinnstilt
  • Selvstendig og systematisk med god arbeidskapasitet
  • Fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. I tillegg er nyutdannede også velkommen til å søke.

 

Andre opplysninger

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse. Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager. 

 

Vi ønsker deg velkommen som søker!

Link til søknadsskjema: Søk her

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.