Brenner du for HR-faget og har ambisjoner om å lede og utvikle dette fagområdet i en stor organisasjon?
I Meløy kommune har vi ledig stilling som avdelingsleder for HR og lønn. I denne stillingen vil du være sentral i utformingen av hvordan vi skal utøve vårt lederskap og medarbeiderskap. Du vil være en viktig støttespiller og strategisk partner i samarbeid med ledere, medarbeidere og tillitsvalgte – og en rådgiver for alle ledere på strategisk og operativt nivå.
Som HR-leder vil du jobbe tett på kommunalsjefer og kommunedirektør.
Våre verdier; raus, kraftfull, frisk og stolt, er styrende for hvordan vi utøver vårt leder- og medarbeiderskap. Som HR-leder må du kunne identifisere deg med og leve opp til disse.
Avdeling for HR og lønn er en utviklingsorientert avdeling som nylig har tatt i bruk et ERP-system for sømløs informasjonsflyt. Vi er også i gang med utviklingsprosjekter innen sykefraværsoppfølging og rekruttering, samt gjennomfører for tiden et lederprogram for samtlige ledere i organisasjonen.
Med andre ord en avdeling som tør tenke nytt og som trenger en dyktig leder til å utvikle seg videre. Er dette av interesse for deg? Ta gjerne kontakt for spørsmål. Vi ser fram til å høre fra deg!
Ansvarsområder du vil få:
- organisasjons- og kompetanseutvikling på et strategisk og operativt nivå
- videreutvikle lederskap og medarbeiderskap
- rekruttering på et strategisk og operativt nivå
- lede og utvikle HR-relaterte prosesser
- lede og videreutvikle HR og lønn gjennom digitalisering og automatisering
- ansvarlig for gjennomføring av lønnsforhandlinger
- støtte og veilede ledere innenfor fagområdet
- bistå ledere i juridiske saker innenfor fagområdet, herunder kontakt med ekstern juridisk bistand
- hovedansvar for kommunens arbeid med HMS
- hovedansvar for kommunens internkontroll og internkontrollsystem
- samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten, inkludert ledelse av drøftinger og forhandlinger
Kvalifikasjoner du må ha:
- Høyere utdanning i relevante fag, gjerne master.
- Bred erfaring fra ledelse og utviklingsarbeid er ønskelig.
- Erfaring fra og kunnskap om endringsprosesser.
- God digital kompetanse.
- Meget god kunnskap om relevant lov- og avtaleverk.
Dette forventer vi av deg og alle våre ledere i Meløy:
- Du er synlig og tilgjengelig.
- Du er kunnskapsbasert.
- Du planlegger og gjennomfører.
- Du lærer og utvikler.
- Du skaper engasjement.
- Du har god rolleforståelse.
- Du gir andre rom til å ta ansvar.
Vi tilbyr:
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- barnehageplass ved behov
- tilrettelegging for kompetanseheving
Annet:
- Tilsetting vil skje i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk.
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.
Kontaktinformasjon:
Connie Slettan Olsen, kommunalsjef for kommunikasjon, digitalisering og fellestjenester:
Tel: 992 26 758
connie.olsen@meloy.kommune.no
Se stillingen på NAV