fbpx

Formannskapssekretær – Vefsn kommune

Søknadsfrist: 5.02.2023
Arbeidsgiver: Vefsn kommune HR-avdelingen

Vi har ledig 100% fast stilling som formannskapssekretær med snarlig tiltredelse.

Stillingen som formannskapssekretær inngår i kommunedirektørens fagstab, og er plassert under Fellestjenester og HR, og som bl.a. har ansvar for servicetorg, arkiv, kommunens intranett og heimeside, personalforvaltning og lønn. Enheten har 18 dyktige og engasjerte ansatte, som daglig sørger for god støtte og service til både eksterne og interne brukere og interessenter. Kommunedirektørens stab har også kommuneadvokater og økonomiavdeling som inngår i samarbeidet. Vi er opptatt av kontinuerlig utvikling av organisasjonen vår, og vi har fokus på kompetansebygging og tverrfaglig samarbeid.

Om stillingen:

Som formannskapssekretær vil du ha hovedansvaret for å være møtesekretær i kommunestyre og formannskap og leder av valgarbeid. Dette innebærer bl.a. forberedelser og etterarbeid til de politiske organer. Du vil ha ansvar for oppfølging av politiske saker og løpende kontakt med ordfører og kommunedirektør. Dette innebærer praktisk tilrettelegging for politisk ledelse og øvrige folkevalgte, samt administrative oppgaver som må løses ved behov.  Du vil være et viktig bindeledd mellom de folkevalgte og administrasjonen.  

Vi søker deg som er opptatt av å legge til rette for lokaldemokratiet, samtidig som du trives med både daglig drift og utviklingsoppgaver. Til denne viktige, interessante og spennende jobben må det påregnes noe arbeid utover ordinær arbeidstid.

Arbeidsoppgaver/ansvarsområder:

  • møtesekretær i kommunestyre og formannskap evt. andre råd og utvalg
  • politisk og administrativ saksbehandling, og effektuering av møtegodtgjørelser og tilskudd til politiske partier
  • ansvar for forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med valg
  • oppfølging og vedlikehold av oversikt over politiske utvalg, råd og møter
  • bistå med kvalitetssikring og utvikling av systemer, prosedyrer, reglement og rutiner
  • systemansvarlig for utvalgsmodulen i Elements
  • veiledning og opplæring av kolleger
  • praktisk bistand av samarbeid med vennskapskommuner
  • praktiske gjøremål ved vielser
  • bistå ordfører og kommunedirektør i forefallende oppgaver og arrangementer
  • bistå øvrige folkevalgte med opplæring og praktisk bistand og støtte

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning, gjerne bachelornivå innen relevante fagområder
  • kjennskap til aktuelt lovverk; offentleglova, kommuneloven, forvaltningsloven, arkivlova og valgloven.
  • kjennskap til og erfaring fra offentlig forvaltning
  • gode ferdigheter innen IT
  • erfaring med sak – og arkivsystem
  • god framstillingsevne i norsk
  • forståelse for rollefordelingen mellom politikk og administrasjon, og er lojal mot prosesser og beslutninger

Relevant realkompetanse kan veie opp for manglende formalkompetanse.

Personlige egenskaper:

  • gode samarbeidsegenskaper og høy grad av serviceinnstilling
  • gode kommunikasjonsevner
  • fleksibel ift. arbeidsoppgaver og arbeidstid
  • initiativrik og løsningsorientert
  • strukturert og nøyaktig
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • en spennende og interessant stilling i nær kontakt med politisk og administrativ ledelse
  • lønn etter kvalifikasjoner
  • et av markedets beste pensjons- og forsikringsordninger
  • et variert og selvstendig arbeid
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • tverrfaglig og godt samarbeid med dyktige kolleger i et utviklende arbeidsmiljø
  • fleksibel arbeidstid
  • dekning av flytteutgifter etter kommunens retningslinje, samt bistand med å skaffe bolig, for tilflyttere

 Lønnsvilkår

  • Lønn ihht gjeldende tariff, kompetanse og ansiennitet

 For stillinger i Vefsn kommune

Vefsn kommune benytter elektronisk søknad, og vi ønsker at søkere på våre stillinger bruker dette via våre internettsider: www.vefsn.kommune.no. Bekreftede kopier av vitnemål og attester vedlegges elektronisk eventuelt bringes med til intervju. Ansettelse i kommunen skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kvalifiserte arbeidstakere med fortrinnsrett etter hovedtariffavtalens og arbeidsmiljølovens bestemmelser vil kunne gå foran eksterne søkere. Kvalifiserte søkere uansett alder, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn oppfordres til å søke våre ledige stillinger. Søkerlister blir offentliggjort. Ved tilsetting i enkelte stillinger må det legges fram tilfredsstillende helse- og politiattest (gjelder hovedsakelig stillinger innen helse og oppvekst).

Link til søknadsskjema: Søk her

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.