fbpx

Avdelingsleder

Søknadsfrist: 1.06.2022
Arbeidsgiver: Rana, NAV

Vil du være en del av NAV Ranas kompetente og utviklingsorienterte lederteam? Har du gode kommunikasjonsevner og skaper gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere? Spiller du på lag med dine medarbeidere, lederkollegaer og samarbeidspartnere? Da kan du være den vi leter etter!

NAV Rana betjener ca. 28.000 innbyggere i Rana og Lurøy. Kontoret har 64 ansatte fordelt på fire avdelinger, som alle jobber for å gi våre brukere muligheter til å være i arbeid og aktivitet og muligheter for inntektssikring.

Vi har ledig en fast 100% stilling som avdelingsleder for 10 medarbeidere ved mottaksavdelingen. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.

Avdelingen har ansvar for markeds- og rekrutteringsarbeid (bedriftskontakt), oppfølging av arbeidssøkere, oppfølging av flyktninger og saksbehandling av økonomisk sosialhjelp, vertsfunksjon i publikumsmottaket, økonomi- og gjeldsrådgivning, familieoppfølging (helhetlig oppfølging av lavinntektsfamilier) og merkantile tjenester.

Som avdelingsleder inngår du i kontorets lederteam som en av fire avdelingsledere og rapporterer fra din avdeling til NAV-leder. 

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleders oppgaver er å lede og utvikle sin avdeling i samarbeid med Nav-leder og ledergruppa. Du vil ha ansvar for daglig drift av avdelingen med personal-, fag- og resultatansvar. Utvikling av kompetanse og arbeidsmiljø vil være svært viktig fremover.

I dette ligger det at du også skal:

  • omsette mål og strategier til hensiktsmessige handlinger
  • bidra til å se kontorets tjenester i et helhetsperspektiv
  • være aktiv og en inspirerende medspiller i kontorets lederteam
  • lede medarbeidere som arbeider målstyrt og ha medansvar for kontorets samlede resultater
  • bidra til utvikling av arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser
  • legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider og et godt arbeidsmiljø for avdelingen
  • bidra i videreutvikling av relasjoner til sentrale samarbeidspartnere 

NAV er i stadig utvikling, så endring av ansvar og arbeidsoppgaver må regnes med.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • 3-årig utdanning fra høgskole eller universitet tilsvarende minimum Bachelor eksempelvis sosialfaglig, helsefaglig, samfunnsfaglig, personal og ledelse.  Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • god kompetanse på relasjonsledelse, og ha evne til å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team
  • gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
  • god digital forståelse og kompetanse

    Vi ønsker at du har:

  • ledererfaring med personalansvar der du kan vise til dokumentert gode resultater
  • kjennskap til fagområdene og prinsippene for arbeidet
  • klar forståelse for NAV sine mål og verdier, samt Nav sine tjenester
  • god kjennskap til kommunal og statlig forvaltning
  • erfaring fra og kjennskap til markedsarbeid/bedriftskontakt

Personlige egenskaper

Vår nye avdelingsleder har engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og ser medarbeiderne som den viktigste ressursen. Du har også evne til å møte mennesker i ulike og sårbare livssituasjoner, og klarer å håndtere et bredt ansvarsområde.

Vi søker deg som:

  • jobber målrettet og strukturert, og kan vise til gjennomføringsevne
  • tar initiativ og er en pådriver for fornyelse og utvikling, spesielt innenfor markedsarbeidet.
  • har gode samarbeidsevner og evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
  • er positiv og engasjert, og en tilstedeværende leder for medarbeiderne
  • evner å prioritere og delegere medarbeidere i en hektisk hverdag
  • evne til å utvikle og bygge kompetanse og mestring for sine medarbeidere

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Kompetente medarbeidere og et faglig sterkt arbeidsmiljø
  • Stillingen er plassert i stillingskode 1407 avdelingsleder, med lønnsspenn fra kr. 650.300,- til Kr.715.900,- (L.tr.70-75) 
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)

Kontaktinformasjon

Kristin Osmo, Fungerende NAV leder, 45 39 82 39, Kristin.Osmo@nav.no

Arbeidssted

Ranheimgata 1
8622 Mo i Rana

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:NAV

Referansenr.:4519595074
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2022

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.