fbpx

Avdelingsleder Selforsstua

Søknadsfrist: 8.02.2023
Arbeidsgiver: Rana kommune Institusjonstjenester

 

Selfors sykehjem avd. Selforsstua

 

Er du vår nye avdelingsleder?

Vi er på utkikk etter deg som får energi av å motivere andre til å jobbe med utvikling. Som er selvstendig, har gode samarbeidsevner og er trygg i din rolle som leder. 

Vår visjon er åpenhet- respekt- samarbeid og tillit. Vi skal sørge for at Rana Kommunes innbyggere med behov for heldøgns pleie, rehabilitering og omsorg mottar et godt tjenestetilbud.

Vi arbeider kontinuerlig med økt kvalitet i tjenesten, fagutvikling og innovasjon, for å møte fremtidens behov. 

 

Arbeids og ansvarsoppgaver:

  • Lede personalgruppen mot våre mål, herunder utøve god personalledelse, lede og utvikle HMS-arbeidet
  • Være en synlig og tilstedeværende leder
  • Styre avdelingen innenfor tildelte økonomiske rammer – bruke avdelingens personalressurser effektivt gjennom god arbeidsplanlegging og god kommunikasjon med ansatte
  • Bidra til kontinuerlig og strukturert forbedringsarbeid, herunder tilrettelegge for kompetanseutvikling, tverrfaglig samarbeid og miljøarbeid
  • Være en del av institusjonstjenestens lederteam, og aktivt bidra i beslutninger om fremdrift, videreutvikling og prioriteringer innen personalledelse, økonomistyring og kvalitetsutvikling

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Utdanning innen administrasjon, ledelse og økonomi og/eller bachelor innen helse- og sosialfaglig utdanning
  • Solid erfaring fra personalledelse og omstillingsprosesser er ønskelig, men ikke et krav
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig tilsvarende høyere nivå (C1)
  • For helsepersonell: Gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4

 

Personlig egnethet / personlige egenskaper:

Til stillingen søker vi en dyktig leder med følgende egenskaper:

  • Du er trygg i lederrollen, og du liker å være en synlig og tilstedeværende leder.
  • Du lytter til dine medarbeidere, er tydelig i din kommunikasjon – og våger å stille krav.
  • Du har god struktur i din arbeidshverdag, og vil bidra til å skape struktur for andre.
  • Du er god til å prioritere, følge opp og styre prosesser.
  • Du har interesse for og ønsker å bidra i den digitale utviklingen og implementering av velferdsteknologi

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

 

Vi kan tilby:

  • Du blir en del av et lederteam som vektlegger samhandling, utvikling og fagkunnskap
  • En stilling som har mange konkrete oppgaver, men med stor mulighet for å forme arbeidshverdagen din selv
  • Mange dyktige medarbeidere som er opptatte av å sørge for høy kvalitet på sykehjemmet.
  • Digitalisering av arbeidsoppgaver
  • Hos oss vil du få være med å påvirke fremtidens institusjonstjenester i Rana Kommune.

 

Arbeidstid: Dagtid

 

To referanser må oppgis i søknaden, der den ene må være fra arbeidsgiver. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.

Vitnemål og attester må legges ved i søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Dette gjelder faste stillinger og stillinger som har minst to års varighet. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til

Seksjonsleder Hilde Solheim Nilsen, tlf.: 971 26 857 eller epost: hilde.nilsen@rana.kommune.no

Fagsjef Anne Lise Solberg, tlf: 908 62 301 eller epost: anne.lise.solberg@rana.kommune.no

 

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 06.02.2023

 

 

Link til søknadsskjema: Søk her

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.