fbpx

Avdelingsleder PPT

Søknadsfrist: 17.12.2022
Arbeidsgiver: Oppvekst, Meløy kommune

PP-tjenesten i Meløy kommune har nå ledig 100 % stilling som avdelingsleder for PPT.

Om oss:

Meløy kommune er eier av PP-tjenesten, samt vertskommune for Gildeskål. PPT Meløy har 6 ansatte og dekker et befolkningsgrunnlag på ca. 8139 innbyggere. Tjenesten har egen logoped og holder til i lokaler på Ørnes sammen med helsestasjon og skolehelsetjenesten. 

Teamarbeid og tverrfaglig arbeid er en sentral del av PPT sitt arbeidsfelt. PPT skal arbeide i tråd med opplæringsloven med forskrift  og nasjonale føringer innen individrettet arbeid og systemrettet arbeid.

PPT Meløy er inne i et spennende arbeid, der målet er å videreutvikle vårt systemarbeid med tidlig innsats. Vi jobber med tidlig innsats, barnets stemme og tilpasset opplæring.

PP-tjenesten har et todelt mandat som legger føringer for arbeidet:

  • PP-tjenesten skal hjelpe skolen og barnehagen i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling, for å legge bedre til rette for førskolebarn og elever med særlige behov.
  • Den pedagogiske-psykologiske tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.

      

Arbeidsoppgaver

Som leder for PPT og logopedtjenesten, har du ansvar for daglig- og faglig ledelse og personal, økonomi og resultatansvar innenfor avdelingens mål og budsjett. Vi trenger en leder som er god på samhandling og kan bidra til økt samskapning med andre aktører både internt og eksternt. Stillingen omfatter også å være prosjektleder for kompetanseløftet i Meløy kommune. Avdelingsleder er fast medlem i kriseteamet i kommunen. Avdelingsleder inngår i lederteamet til kommunalsjef oppvekst.

Kvalifikasjoner

  • Ledererfaring
  • Relevant høyere utdanning
  • Erfaring med prosjekt- og omstillingsarbeid.
  • God forståelse for PPT sitt oppdrag
  • Har kunnskap om lov og avtaleverket som gjelder for kommunal sektor
  • Erfaring fra undervisning i skolen og/ eller arbeid i barnehage
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.

Dette forventer vi av deg og alle våre ledere i Meløy

  • Du er synlig og tilgjengelig.
  • Du er kunnskapsbasert.
  • Du planlegger og gjennomfører.
  • Du lærer og utvikler.
  • Du skaper engasjement.
  • Du har god rolleforståelse.
  • Du gir andre rom til å ta ansvar.

Vi tilbyr

  • Muligheter for hybridkontor
  • Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
  • Tilrettelegging for kompetanseutvikling innen relevant fagområder for denne stillingen.
  • Fleksitid.
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Flyttegodtgjørelse etter søknad.
  • Vi er behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved ledighet.

 

Annet

  • Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Søkerne vil i så fall bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.

Kontaktinformasjon

Mona Mork, Kommunalsjef Oppvekst, 40879601, mona.mork@meloy.kommune.no

Arbeidssted

Gammelveien 5
8150 Ørnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Meløy kommune

Referansenr.:4588936393
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.12.2022

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.