fbpx

Assisterende rektor

Søknadsfrist: 15.04.2023
Arbeidsgiver: Vega kommune

Om stillingen

  • Ved Vega barne- og ungdomsskole er det ledig en 100% fast stilling som assisterende rektor. Vega kommune er arbeidsgiver.

  • Vega barne- og ungdomsskole er kommunens eneste skole, med rundt 120 elever, 25 tilsatte (lærere, fagarbeidere, merkantil og inspektør), og har SFO, skolebibliotek og svømmehall.

  • Skolen ligger sentralt på Gladstad som er kommunesenteret i Vega kommune.

  • Skolen satser på et inkluderende og helsefremmende skolemiljø, og godt læringsmiljø. Skolen har også vært med på UDIR sitt utviklingsprosjekt om inkluderende barnehage- og skolemiljø. Kommunens barnehage holder til i bygg som er samlokalisert med skolen.

  • For å utvikle et godt lærings- og sosialt miljø jobber vi hele tiden med skolen sine verdier. Handlingsplan for trygt og godt skolemiljø revidert vinteren 2023. Skolen har også faste arrangement gjennom året for å utvikle gode sosiale relasjoner.

Arbeidsoppgaver

  • strategisk og pedagogisk ledelse som medlem i skolens lederteam
  • daglig drift av skolen sammen med rektor
  • elevsaker
  • utviklingsarbeid
  • stedfortreder for rektor ved behov

Kvalifikasjonskrav

  • Du må ha godkjent utdanning for å kunne undervise i grunnskolen
  • Du må ha erfaring fra grunnskolen
  • Det er ønskelig med lederutdanning og/eller -erfaring
  • Du må ha gode norskferdigheter, både muntlig og skriftlig
  • Du må ha gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper

  • du må være tydelig, inkluderende og profesjonell
  • du må ha evne til å skape et godt arbeids- og læringsmiljø
  • du må ha gode samarbeidsevner og vi etterspør godt humør hos alle medarbeidere
  • du må kunne bygge gode relasjoner

Vi tilbyr

  • En aktiv og utviklingsorientert arbeidsplass med rom for erfaringsdeling og kompetanseheving.
  • Veiledning og oppfølging av nyutdannede og nytilsatte
  • Et godt arbeidsmiljø med samarbeidende, dyktige, erfarne og engasjerte kolleger
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons – og forsikringsvilkår

Annet

  • Vega kommune tilbyr varierte og spennende arbeidsoppgaver. I tillegg vil vi vurdere utviklingsmuligheter og videre løsninger knyttet til jobben som assisterende rektor.
  • Stillingen innebærer 37,5 timers arbeidsuke organisert i et normalarbeidsår, 5 uker ferie og avspasering etter nærmere avtale.
  • Personlig egnethet vektlegges.
  • Politiattest må forevises før tiltredelse.

Spørsmål om stillingen

  • Rektor Kjartan Sørøy, mob. 906 09 996

  • Kommunedirektør Brit Skjevling, mob. 915 75 560 / tlf. 75 03 58 12

Se stillingen på NAV

Siste artikler

Vi respekterer ditt personvern

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Send inn ditt arrangement

1. Kontaktinformasjon vil ikke være synlig på arrangementet, og brukes kun av oss for å ta kontakt med deg om nødvendig.
2. Ditt arrangement vil bli evaluert før det publiseres.
3. Ved å benytte deg av vårt kontaktskjema, godtar du våre personvernvilkår.