Om stillingen
Vil du være med å bidra til et godt og trygt oppvekstmiljø for barn og unge på Sør- Helgeland?
Hvis du i tillegg trives i en hektisk arbeidshverdag, er strukturert og har godt humør, er det nettopp deg vi søker. Vi har et godt arbeidsmiljø og har fokus på fagutvikling.
Barneverntjenesten i de 5 Sør- Helgeland kommunene: Bindal, Brønnøy, Sømna, Vega og Vevelstad ble i 2011 etablert som en interkommunal tjeneste. Brønnøy er vertskommune og arbeidssted er rådhuset i Brønnøy. Tjenesten er organisert i tre team og vi har nå en ledig stilling i omsorgsteam.
Alle 100% stillinger inngår etter ett års ansettelse i turnusen for barneverntjenestens akuttberedskap, med 4-5 vaktuker pr. år
Som saksbehandler må det regnes en del ettermiddagsjobbing og reisevirksomhet.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging av fosterbarn, foreldre og fosterforeldre.
- Saksbehandling etter lov om barneverntjenester og forvaltningsloven.
- Utarbeidelse av rapporter og annen skriftlig dokumentasjon
- Saksforberedelser for Fylkesnemnda for barnevern og sosial saker.
- Stille som partsrepresentant i de ulike rettsinstansene.
- Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Barnevernspedagog eller sosionom
- Andre med relevant høgskole/universitetsutdanning i kombinasjon med relevant erfaring kan vurderes
- Gode skriftlige ferdigheter
- Førerkort klasse B
- Ønskelig med erfaring fra fosterhjemsarbeid.
- Ønskelig med relevant videreutdanning
Personlige egenskaper
- Omgjengelig og raus
- Strukturert
- Fleksibel
- Stor arbeidskapasitet
- Robust og trygg
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
- Tilflyttere til Brønnøy kommune etter 01.01.2022 får tilbud om gratis barnehage og SFO til og med 31.12.2023.
Spørsmål om stillingen
- Barnevernsleder: Hilde Rakvaag, Telefon 750 123 32/ 47 64 85 33
- Nestleder: Liv Trælnes, Telefon 750 12335/ 95 40 92 56
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.